Bekijk ons aanbod
Aanbod
Gerelateerde woningen
Ruime Villa Boliqueime
Oorspronkelijke prijs was: €925.000,00.€850.000,00Huidige prijs is: €850.000,00.
Waarom
De Portugese levensstijl heeft veel te bieden. Lees meer over waarom het leven onder de Portugese zon misschien iets voor u is…
Waar
Het vinden van die ene plek die bij jou past is voor iedereen anders. Ontdek welke bestemming het beste bij u past…
Wat
Ons doel is de beste vastgoedoplossing op de juiste locatie te vinden. Uw droomhuis is nu niet ver weg, vind het hier…
Hoe
Nu u weet wat u zoekt, laten we alle stappen van A tot Z doorlopen om ervoor te zorgen dat er geen verrassingen zijn…
The process
The process of selling your property starts with having the right information. Bij het zoeken naar antwoorden in waarschijnlijk een doolhof van vragen, is het belangrijk een makelaar te vinden die u vertrouwt in hun deskundigheid en service.
Het proces
Het verkoopproces van je woning begint met het hebben van de juiste informatie. Bij het zoeken naar antwoorden in iets wat waarschijnlijk omschreven kan worden als een doolhof van vragen, is het belangrijk om een makelaar te vinden die je vertrouwt op zijn expertise en service.
Daarom moet je je ook vooral zo vrij voelen om zoveel vragen te stellen als je wil of nodig hebt om tot de beste oplossing voor jezelf te komen.
Bij de verkoop van een woning plannen we eerst een moment om je situatie goed in kaart te brengen om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Samen stellen we een plan van aanpak op. Voordat we kunnen beginnen met de promotie van de woning, hebben we enkele documenten nodig voor de administratie. De vereiste documenten worden hieronder uiteengezet:
- Certidão de Teor/Permanente (Kadastercertificaat)
- Caderneta Predial (Belastingcertificaat)
- Licença De Utilização of een verklaring als het huis ouder is dan 07/08/1951 (Woonlicentie)
- Certificado Energético –Verplicht voor alle woningen sinds 2013 (Energiecertificaat)
- paspoort of ID-kaart en Portugees belastingnummer
- Certidão comercial (bedrijfscertificaat)
- Ficha Técnica voor alle woningen gebouwd na het jaar 2004
- Officiele bouwtekeningen
Het komt vrij vaak voor dat verkopers deze informatie niet altijd bij de hand hebben – of als ze die wel hebben – dat deze niet up-to-date is. Maak je echter geen zorgen – we kunnen indien nodig helpen bij het verkrijgen van dit papierwerk.
Wanneer we je huis bezoeken, zullen we een gedetailleerde analyse uitvoeren waarmee we een nauwkeurige beschrijving van het onroerend goed in onze database plaatsen. We zullen ook een fotosessie ondernemen om het pand zo goed mogelijk vast te leggen en we kunnen ook video-/drone-opnamen maken.
Je zal een toegewijd personeelslid van ons ontmoeten – een vastgoedadviseur – die uw aanspreekpunt zal zijn binnen het bedrijf. Deze medewerker geeft advies om je zo te helpen bij de verkoop van je eigendom. Ook zorgt hij eventueel voor een realistische taxatie, neemt hij contact met je op voor updates, helpt bij het organiseren van bezichtigingen en voltooit al het benodigde papierwerk.
Het proces
Het verkoopproces van je woning begint met het hebben van de juiste informatie. Bij het zoeken naar antwoorden in iets wat waarschijnlijk omschreven kan worden als een doolhof van vragen, is het belangrijk om een makelaar te vinden die je vertrouwt op zijn expertise en service.
Daarom moet je je ook vooral zo vrij voelen om zoveel vragen te stellen als je wil of nodig hebt om tot de beste oplossing voor jezelf te komen.
Bij de verkoop van een woning plannen we eerst een moment om je situatie goed in kaart te brengen om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Samen stellen we een plan van aanpak op. Voordat we kunnen beginnen met de promotie van de woning, hebben we enkele documenten nodig voor de administratie. De vereiste documenten worden hieronder uiteengezet:
- Certidão de Teor/Permanente (Kadastercertificaat)
- Caderneta Predial (Belastingcertificaat)
- Licença De Utilização of een verklaring als het huis ouder is dan 07/08/1951 (Woonlicentie)
- Certificado Energético –Verplicht voor alle woningen sinds 2013 (Energiecertificaat)
- paspoort of ID-kaart en Portugees belastingnummer
- Certidão comercial (bedrijfscertificaat)
- Ficha Técnica voor alle woningen gebouwd na het jaar 2004
- Officiele bouwtekeningen
Het komt vrij vaak voor dat verkopers deze informatie niet altijd bij de hand hebben – of als ze die wel hebben – dat deze niet up-to-date is. Maak je echter geen zorgen – we kunnen indien nodig helpen bij het verkrijgen van dit papierwerk.
Wanneer we je huis bezoeken, zullen we een gedetailleerde analyse uitvoeren waarmee we een nauwkeurige beschrijving van het onroerend goed in onze database plaatsen. We zullen ook een fotosessie ondernemen om het pand zo goed mogelijk vast te leggen en we kunnen ook video-/drone-opnamen maken.
Je zal een toegewijd personeelslid van ons ontmoeten – een vastgoedadviseur – die uw aanspreekpunt zal zijn binnen het bedrijf. Deze medewerker geeft advies om je zo te helpen bij de verkoop van je eigendom. Ook zorgt hij eventueel voor een realistische taxatie, neemt hij contact met je op voor updates, helpt bij het organiseren van bezichtigingen en voltooit al het benodigde papierwerk.
Agreeing a Sale
It is the role of this company to find a client who wishes to purchase your property. Als we daarin slagen, nemen we contact op en bespreken we de prijs die de klant wil betalen, de verwachte tijdlijnen…
Het overeenkomen van de verkoop
Het is onze taak om een cliënt te vinden die jouw eigendom wenst te kopen. Op het moment dat we hierin slagen zullen we contact met je opnemen en de prijs bespreken die de potentiële koper bereid is te betalen. Ook wordt de te verwachten tijdlijn tot de verkoop doorgenomen, samen met de manier waarop de koper de aankoop wil financieren. Tot slot nemen we alle voorwaarden die onderdeel zullen worden van de transactie met je door. Indien blijkt dat beide partijen de koop willen doorzetten, zal er vervolgens naar overeenstemming met de koper worden gezocht.
Na deze besprekingen hopen we dat alle partijen bereid zijn om door te gaan. Als dit het geval is, is het gebruikelijk dat de koper een advocaat in de hand neemt die vervolgens contact opneemt met de advocaat van de verkoper. Er wordt dan meer informatie ingewonnen en toegewerkt naar het halen van de afgesproken termijnen.
Het koop-/verkoopproces wordt meestal opgesplitst in drie afzonderlijke transacties.
De reservering gebeurt onmiddellijk nadat overeenstemming is bereikt over de voorwaarden voor de verkoop. Een bedrag wordt door de koper op de rekening van zijn/haar advocaat gestort als teken van toewijding om door te gaan. De storting wordt doorgaans op een rekening bij een advocaat gedaan.
Tegelijkertijd vragen we de verkoper om ermee in te stemmen het pand van de markt te halen als een gebaar van goede wil. De reservering is niet wettelijk bindend, maar het geeft beide partijen wel wat ‘gemoedsrust’ terwijl ze zich voorbereiden op het Promissory Contract. De advocaat van de koper kan nu de nodige due diligence uitvoeren om ervoor te zorgen dat de klanten verder kunnen gaan en zal voldoende geld van de koper vragen om de volgende stap te voltooien.
Deze stap is juridisch bindend en er zal een aanzienlijk bedrag (doorgaans 10 tot 20 procent) worden doorberekend aan de verkopers. In de overeenkomst worden de overeengekomen prijs, de betalings- en opleveringstermijnen en eventuele andere voorwaarden vermeld. De koopovereenkomst is een belangrijke stap in het proces, omdat het beide partijen in staat stelt om met vertrouwen vooruit te plannen. Het is mogelijk dat de verkoper nu het eigendom van persoonlijke bezittingen wil gaan leegmaken, terwijl de koper zich kan committeren aan nieuwe meubels, data etc. Het afsluiten van de koopovereenkomst is nooit een 100% garantie dat alles doorgaat, maar er zullen financiële sancties worden opgelegd als een van de partijen nalaat wat zij heeft afgesproken, om wat voor reden dan ook. Gewoonlijk wordt aan de advocaten een ‘volmacht’ gegeven om het contract af te sluiten.
Dit is vaak een zeer formele bijeenkomst die meestal wordt gehouden op het kantoor van een notaris. De notaris zal al het papierwerk overzien om ervoor te zorgen dat alles correct is en de transactie kan doorgaan. Het is normaal dat alle partijen aanwezig zijn, maar je kan ook een vertegenwoordiger met een volmacht aanwijzen. De kopers, de verkopers, advocaten van beide partijen, bankfunctionarissen (als er een hypotheek is afgesloten) en zelfs vertalers (voor eventuele klanten die het nodig hebben) zullen aanwezig zijn. Het lijkt misschien bureaucratisch, maar het is een systeem dat werkt. De kopers betalen (wederom via de advocaat) het openstaande saldo en krijgen de sleutels van het pand. De notaris zal vervolgens de gegevens van het kadaster bijwerken om de nieuwe eigenaren van het onroerend goed te bevestigen.
Het overeenkomen van de verkoop
Het is onze taak om een cliënt te vinden die jouw eigendom wenst te kopen. Op het moment dat we hierin slagen zullen we contact met je opnemen en de prijs bespreken die de potentiële koper bereid is te betalen. Ook wordt de te verwachten tijdlijn tot de verkoop doorgenomen, samen met de manier waarop de koper de aankoop wil financieren. Tot slot nemen we alle voorwaarden die onderdeel zullen worden van de transactie met je door. Indien blijkt dat beide partijen de koop willen doorzetten, zal er vervolgens naar overeenstemming met de koper worden gezocht.
Na deze besprekingen hopen we dat alle partijen bereid zijn om door te gaan. Als dit het geval is, is het gebruikelijk dat de koper een advocaat in de hand neemt die vervolgens contact opneemt met de advocaat van de verkoper. Er wordt dan meer informatie ingewonnen en toegewerkt naar het halen van de afgesproken termijnen.
Het koop-/verkoopproces wordt meestal opgesplitst in drie afzonderlijke transacties.
De reservering gebeurt onmiddellijk nadat overeenstemming is bereikt over de voorwaarden voor de verkoop. Een bedrag wordt door de koper op de rekening van zijn/haar advocaat gestort als teken van toewijding om door te gaan. De storting wordt doorgaans op een rekening bij een advocaat gedaan.
Tegelijkertijd vragen we de verkoper om ermee in te stemmen het pand van de markt te halen als een gebaar van goede wil. De reservering is niet wettelijk bindend, maar het geeft beide partijen wel wat ‘gemoedsrust’ terwijl ze zich voorbereiden op het Promissory Contract. De advocaat van de koper kan nu de nodige due diligence uitvoeren om ervoor te zorgen dat de klanten verder kunnen gaan en zal voldoende geld van de koper vragen om de volgende stap te voltooien.
Deze stap is juridisch bindend en er zal een aanzienlijk bedrag (doorgaans 10 tot 20 procent) worden doorberekend aan de verkopers. In de overeenkomst worden de overeengekomen prijs, de betalings- en opleveringstermijnen en eventuele andere voorwaarden vermeld. De koopovereenkomst is een belangrijke stap in het proces, omdat het beide partijen in staat stelt om met vertrouwen vooruit te plannen. Het is mogelijk dat de verkoper nu het eigendom van persoonlijke bezittingen wil gaan leegmaken, terwijl de koper zich kan committeren aan nieuwe meubels, data etc. Het afsluiten van de koopovereenkomst is nooit een 100% garantie dat alles doorgaat, maar er zullen financiële sancties worden opgelegd als een van de partijen nalaat wat zij heeft afgesproken, om wat voor reden dan ook. Gewoonlijk wordt aan de advocaten een ‘volmacht’ gegeven om het contract af te sluiten.
Dit is vaak een zeer formele bijeenkomst die meestal wordt gehouden op het kantoor van een notaris. De notaris zal al het papierwerk overzien om ervoor te zorgen dat alles correct is en de transactie kan doorgaan. Het is normaal dat alle partijen aanwezig zijn, maar je kan ook een vertegenwoordiger met een volmacht aanwijzen. De kopers, de verkopers, advocaten van beide partijen, bankfunctionarissen (als er een hypotheek is afgesloten) en zelfs vertalers (voor eventuele klanten die het nodig hebben) zullen aanwezig zijn. Het lijkt misschien bureaucratisch, maar het is een systeem dat werkt. De kopers betalen (wederom via de advocaat) het openstaande saldo en krijgen de sleutels van het pand. De notaris zal vervolgens de gegevens van het kadaster bijwerken om de nieuwe eigenaren van het onroerend goed te bevestigen.
"*" geeft vereiste velden aan
"*" geeft vereiste velden aan
Clover Homes is er voor jou!
Kun je je droomhuis niet vinden?
Onze service is niet gebonden aan onze eigen portfolio.
Het vinden van je droomhuis zou niet gebonden moeten zijn aan iemands portfolio.
Laat ons weten waar je naar op zoek bent en wij gaan op zoek in alle portefeuilles, marktplaatsen, portals en partners.
De beste plek in Portugal vinden is voor iedereen anders. Laat ons je helpen de beste voor jou te vinden…
Plan een gesprek met ons in voor meer informatie
Het bewijst zich keer op keer dat in een 30 minuten (video)belgesprek of in een fysieke meeting de meeste vragen die je hebt meteen beantwoord kunnen worden. Voel je vooral vrij om hier zo’n gesprek in te plannen. Zelfs wanneer je maar één of enkele vragen hebt helpen we je graag verder. Door een gesprek met ons zorg ervoor dat je goed geïnformeerd bent over de regels en over hoe het gehele proces nu eigenlijk in zijn werking gaat in Portugal.
MAIL ONS
BEL ONS
Ontvang de laatste aanbiedingen
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en we sturen alleen relevante updates
en aanbiedingen. Je kunt je te allen tijde uitschrijven.
"*" geeft vereiste velden aan
"*" geeft vereiste velden aan